ChefGomba Buddhatal saslik

Buddha-tál saslik

Alapvetően vegán találmány, de, aki húsevőként vagy tojást evő vegetáriánusként kedvet kap egy ilyen színes és egészséges Buddha-tálhoz, az is elkészíthet egyet, tojás, tejtermékek és akár hal vagy húsfélékkel.

Testnek tápláló és fitt, szemnek pedig gyönyörű és megnyugtató!

Hozzávalók:
Főtt lencse
Főtt fürjtojás
Grillezett cukkini és gombanyársak
Brokkolicsíra
Uborka és sárgarépa csíkok

Elkészítés:

Az összetevőket ízlés szerint egy tányérra halmozzuk külön-külön, egymás mellé. Megfelelő arányokban tartalmaz fehérjét, szénhidrátot, ásványi és tápanyagokat.

A Buddha-tál mindig tartalmaz:

  • a gabonafélét (quinoa, köles, rizs, barna rizs, hajdina, bulgur),
  • növényi fehérjét (csicseriborsó, bab, lencse, tofu, szejtán),
  • nyers salátafélét (bébispenót, saláta, madársaláta, rukkola, endívia),
  • nyers, főtt vagy párolt zöldséget (gomba, sárgarépa, brokkoli, cukkini, zöldbab, borsó, retek, kaliforniai paprika, paradicsom, karalábé, kukorica, spárga), valamint
  • növényi zsírban gazdag alapanyagot (avokádó, szezámmag, kesudió, tahini, fenyőmag, mandula, lenmag, olajbogyó).
  • ízesíthetjük még fűszerekkel (bazsalikom, csili, gyömbér, fokhagyma), krémekkel (hummusz) és öntetekkel (növényi joghurt).