Gombaburgerek a gombafogyasztás növelésére
Az Amerikai Egyesült Államokban a SODEXO közétkeztetési cég és a Gomba Tanács úgy szeretné a fiatalok körében növelni a gombafogyasztást, hogy az iskolai menzákon húsból és gombából készült hamburgereket kínálnak.
A Sodexo februárban jelentette be, hogy az eddigi 100%-ban csak marhahúst tartalmazó hamburgerek helyett, amelyeket 250 iskolai menzán kínált országszerte, mostantól a Gomba Tanáccsal együtt dolgozó, profi séfek által kidolgozott hús és a gomba keverékéből álló gombaburgert kínálja.
A gomba és a hús kombinációja természetes és olyan valami, amelyet az amerikaiak is tettek évtizedek, így már ismerik és nyitottan állnak a mixelt burgerekhez – mondta Kathleen Preis, a Gomba Tanács iskola táplálkozás részlegének vezetője. Például, ahogy mondta, a gomba gyakran steakek és hamburgerek kísérője.
Hozzátette, hogy a gomba fokozza az umami hatást – a hamburgert így jobb ízűnek találják a gyerekek, amint, ahogy azt a teszt vizsgálat is mutatta a Sodexo iskoláiban. Pontosabban, a vizsgálatok szerint a diákok 85%-a inkább a gombaburgereket választja a hagyományossal szemben.
Hasonlóképpen, a gomba hozzáadása javítja a táplálkozást és a hamburgerek fenntarthatóságát, mondta. A Gomba Tanács becslései szerint a hamburgerekben a marhahús egy részének gombával történő kiváltásával több mint 250 millió kalória, 38 millió gramm zsír, 15 millió gramm telített zsír és 304 millió milligramm nátrium spórolható meg a 7.000.000 diák étkezése során, amelyet a Sodexo biztosít minden hónapban.
Hosszú évek kutatása alapján, és egy tucat tesztvizsgálat eredményeképpen vezették be a GombaBurger programot, amely “láthatatlan” lesz, de nem titok – tette hozzá a Gomba Tanács.
Preis kifejtette, hogy Sodexo és a Gomba Tanács nem akarta “becsempészni” a gombát a hamburgerekbe, mert azt akarták, hogy a gyerekek és szüleik egyaránt megtanulják, hogy a gomba jó ízű. Ezt szem előtt tartva a szülőknek egy hírlevélben jelentették be a változást, annak érdekében, hogy vigyék az új gombaburgereket az iskolán túl a gyerekek otthonába is.
“Nagyon büszkék vagyunk a gombaburgerre és mi szívesen mondjuk az embereknek, hogy gombát esznek” – hangsúlyozta Preis. Elmagyarázta, hogy nagyon sok szülő feltételezi, hogy gyermeke nem eszik gombát, de mikor látják őket enni és azt is, hogy ízlik nekik a gombaburger, néhány szülő valószínűleg otthon is elkezdi bevezetni és fogyasztani az új burgert.
“Új piacokat nyitunk meg ezzel a gomba számára és a gombát szeretők és tudatosan táplálkozó fogyasztók egy új generációja van kialakulóban” – mondta.
„Egyél tudatosabban” kampány elterjedése
Az új gombaburger bevezetésével egy időben, a Sodexo és a Gomba Tanács segített megismertetni az iskolai menzákkal az “Egyél tudatosabban” kampányt, amelyet a Termékmarketing Szövetség és Sesame Workshop talált ki, hogy ösztönözze a gyerekek zöldség-gyümölcs fogyasztását.
A kampány részeként, a Sodexo kedvezményes áron tudta szerződtetni a népszerű Sesame Street karaktereket, amelyek posztereken és salátabároknál használnak majd, hogy felhívják a gyerekek figyelmét a zöldségek és gyümölcsök fogyasztására.
“A gyerekek izgatottak, amikor látnak valamit, amit ismernek. És, amikor valami, amit szeretnek, valami újdonsághoz kapcsolódik a pozitív érzés gyakran kiterjed az új elemre, mint a narancs vagy banán” – mondta Preis. Hozzátette: “Alapvetően mindent megteszünk, hogy növeljük az izgalmat az egészséges életmód iránt a gyerekek körében.”
Forrás: Foodnavigator